שיווק דיגיטלי עם קונברטי

מדריך לבחירת פרילנסר לניהול קמפיין גוגל אדס

 
המשך קריאה
רוצים לנהל קמפיין בגוגל אדס? איך לבחור פרילנסר או סוכנות שתנהל עבורכם את הקמפיין בהצלחה
Freelance stress. Male freelancer tired after work on laptop at home, having problems with project
תמונה של אלון משה

אלון משה

מומחה בפתרונות שיווק הוליסטיים, החל מאסטרטגיית שיווק ועד חוויית המשתמש, ניהול מדיה חברתית ומדיה ממומנת, SEO מתקדם ופיתוח אתרים.

תוכן עניינים

איך לבחור פרילנסר לניהול קמפיין בגוגל אדס: המדריך המלא

אם גם אתם החלטתם שאתם רוצים להצטרף למיליוני עסקים ברחבי העולם שכבר מפרסמים בגוגל אדס בפעם הראשונה ואולי כבר פרסמתם בעבר עם תוצאות טובות יותר או פחות – מזל טוב! כך או כך בעידן הדיגיטלי של היום, ניהול קמפיינים מוצלחים בגוגל יכול להיות ההבדל בין עסק שמצליח לבלוט לעסק שנשאר מאחור. כדי להבטיח שהקמפיינים שלכם ישיגו את התוצאות הרצויות, חשוב לבחור פרילנסר מתאים שינהל אותם באופן מקצועי. אך, איך בוחרים פרילנסר נכון למשימה זו? הנה המדריך המלא שיעזור לכם לעשות זאת בצורה נכונה ולהימנע מהפתעות לא נעימות שיעלו לכם הרבה כסף ואולי ישאירו את העסק שלכם מאחור.

ניסיון, ידע ומומחיות רלוונטיים בגוגל אדס 

מערכת הפרסום של גוגל  היא אחת המורכבות ביותר מכל רשתות הפרסום הנפוצות. בעוד כשאר מדובר על קמפיינים בפייסבוק או בטיקטוק בהם בעלי עסקים רבים מנהלים עבור עצמם את הקמפיינים בהצלחה בגוגל המצב יותר מאתגר. זוהי מערכת מורכבת יותר המצריכה יכולת רחבה יותר, הבנה בתחומים רבין ומעל הכל הרבה ניסיון. יש המון אפשרויות וגוגל דואגת לערבב את הקלחת כל הזמן על ידי הכנסת עדכונים בלתי פוסקת.

הפרמטר הראשון והחשוב ביותר הוא ניסיון -התחילו בבדיקת הרקע המקצועי של הפרילנסר עימו אתם שוקלים לעבוד:

  • ניסיון רב, לאו דווקא בתחום שלכם: חפשו פרילנסר עם היסטוריה ארוכה של קמפיינים מוצלחים בגוגל. עדיף להתמקד בפרילנסר שיודע והצליח לייצר הצלחה בפרסום בגוגל אדס לעסקים מתחומים רבים מאשר להתמקד במישהו שהצליח לייצר תוצאות דווקא בתחום הספציפי שלכם. ישנם אינסוף תחומי עיסוק ולדעתי כדאי להתמקד במישהו שמבין שיווק ופרסום באופן כללי וגורף וידע למצוא הצלחה לא משנה מה התחום, מאשר להתמקד המישהו שיש לו ניסיון ספציפי בתחום שלך. התמקדות כזו מצמצמת משמעותית את האפשרויות שלך ובכל אופן אינה מבטיחה הצלחה.
  • דוגמאות קודמות: בקשו לראות קמפיינים שהוא ניהל בגוגל אדס עבור לקוחות קודמים ובחנו את התוצאות שהושגו – בקשו לשמוע על  העסק המדובר, מה היו האתגרים בהם הפרילנסר נתקל בתחילת הדרך, מה האסטרטגיה שהוא בנה וכיצד הצליח להתגבר על הקשיים. אל תסתפקו בצילומי מסך ונתונים שאינכם מבינים, ניתן למצוא היום ברחבי הרשת צילומי מסך עם תוצאות טובות של קמפיינים אבל קשה יותר לזייף סיפור שלם.
  • התמחות ספציפית: הבינו באילו סוגי קמפיינים הפרילנסר הכי מנוסה ומתמחה – בגוגל אדס ישנן מספר רב של רשתות כאשר הנפוצה והמוכרת ביותר היא רשת החיפוש. פרילנסר מקצועי ידע לנהל קמפיינים בכלל הרשתות של גוגל אדס כולל יוטיוב, דיסקאברי, רשת המדיה ושופינג. פרילנסרים רבים בוחרים להתמקד בתחום צר בניבול קמפיינים בגוגל אדס ואני ממליץ להימנע מפרילנסרים מסוג זה. נסו למצוא מישהו שהוא מומחה גוגל אדס עם ידע נרחב על כל הפלטפורמה ויכולת וניסיון בניהול קמפיינים מכל סוג. פרילנסר ניהול קמפיינים בגוגל אדס עם ניסיון מספק ידע לענות על הצרכים שלכם כעת ובעתיד. 
  • תעודות והסמכות: בדקו האם יש לו הכשרה רשמית או תעודות המוכיחות את מומחיותו. פרילנסר ניהול קמפיינים בגוגל שלוקח את עצמו ברצינות יעבור את ההסמכות של גוגל ויוכל להציג בפניכם תעודת הסמכה רלוונטית מגוגל. מומלץ מאוד שיהיה גם גוגל פרטנר – זוהי תעודת הסמכה שמתקבלת מגוגל המעידה כי הפרילנסר עבר את בחינות ההסמכה של גוגל וקיבל חותמת ממנה. נוסף על כך פרילנסר ניהול קמפיינים בגוגל שהוא גם גוגל פרטנר יוכל לפעמים להעניק לכם שובר פרסום מתנה בתחילת העבודה שכן גוגל מתגמלת את השותפים שלה. 
  • גישה ואסטרטגיה: שוחחו על גישתו לקמפיינים ואילו אסטרטגיות הוא מתכנן להשתמש – בסופו של יום כולם משתמשים באותה מערכת הפרסום של גוגל, לרשות כל המפרסמים עומדים אותם הכלים ואותם האמצעים ומה שמבדיל בסופו של דבר בין הצלחה לכישלון הוא מה הפרילנסר שינהל עבורכם את הקמפיין יבחר לעשות עם הכלים האלו. פרילנסר ניהול קמפיינים בגוגל אדס מנוסה ידע להגיד לכם כבר מהתחלה מה הוא מתכנן לעשות, באיזו אסטרטגיה הוא מתכנן לפעול ולא פחות חשוב מזה הוא ידע להסביר לכם זאת בצורה שתוכלו להבין. 

תקשורת טובה, הבנה של מלאה של העסק שלכם 

תקשורת חלקה ויעילה היא קריטית להצלחת הפרסום של העסק שלכם, לא ניתן להדגיש מספיק כמה זה חשוב. כדי שהפרילנסר שבחרתם יוכל באמת לעזור לכם לא מספיק שיש לו הידע המקצועי כיצד לנהל קמפיין בגוגל אדס. הוא חייב גם להחזיק ביכולת מעולה לתקשר איתכם באופן רציף, להבין אתכם, את הצרכים והרצונות שלכם. הוא חייב להיות הצד היוזם בתקשורת ביניכם, להסביר לכם את מה שנעשה ואת התוכנית קדימה. אל תוותרו על זה! אם אתם מרגישים שלא הולכת להתקיים כאן מערכת יחסים ברורה בה מתקשרים בצורה רציפה זהו דגל אדום.

  • זמינות לתקשורת: ודאו שהפרילנסר זמין לשיחות ופגישות תכופות. התעקשו על כך כי לפחות בשלושת החודשים הראשונים לפעילות לקבוע פגישת עבודה במרווחי זמן קבועים, לפחות פעם בשבוע. פגישות מהסוג הזה מאפשרות לכם להעביר פידבק אמיתי לפרילנסר שלכם לגבי התוצאות, להסביר לו מה חשוב לכם, להתעדכן מה הוא עושה עבורכם ומה הכסף שאתם משקיעים בפרסום עושה עבורכם. פרילנסר שלא רוצה או לא מוצא את הזמן להיפגש איתכם ולשוחח איתכם כנראה לעולם לא יוכל להבין מה העסק שלכם צריך. 
  • אמצעי תקשורת: קבעו מראש אילו אמצעי תקשורת מועדפים על שני הצדדים. אני תמיד מעדיף פגישות בוידאו, כך שניתן לשתף מסך ולהציג נתונים גרפיים, טבלאות ומספרים באופן נוח. פרילנסר לניהול קמפיינים בגוגל שהוא מקצועי ואכפתי ישתף איתכם מידע לאורך הזמן, יעזור לכם להבין איך עובדת מערכת השיווק וילמד אתכם את העקרונות לפיהם מודדים את הצלחת הפרסום.
  • התנסחות ברורה ומקצועיות: ודאו שהפרילנסר מסוגל להעביר את דבריו בצורה ברורה ומקצועית. בניהול קמפיינים בגוגל יש לעיתים רעיונות מורכבים אשר יכול להיות מאתגר להסבירם למי שאינו עוסק בכך באופן יומיומי. וודאו כי הפרילנסר איתו אתם מתכננים לעבוד מסוגל לבטא את עצמו ולהסביר לכם רעיונות אלו. שאלו שאלות טכניות ותראו אם אתם מצליחים לקבל תשובות שאתם מבינים. 

תמחור נכון שמהווה איזון בין איכות והחזר על השקעה

אל תתפשרו על איכות בגלל המחיר. כדי להצליח ללמוד לנהל קמפיינים בגוגל אדס בצורה עקבית ולייצר הצלחה נדרשות אלפי שעות, ים ניסיון וגם לא מעט כשלונות וכסף שנשרף על טעויות. אם אתם לא רוצים להיות אלו שעל הגב שלהם עושים את הלמידה, על הכסף שלהם עושים את הטעויות ועל חשבון העסק שלהם לומדים את העבודה תעשו בחוכמה אם תבחרו בפרילנסר שכבר עשה כברת דרך ומגיע עם הניסיון הנדרש. כפי שרופא שלמד במשך שנים לא יגבה 30 ש״ח לשעת עבודה כך גם פרילנסר ךניהול קמפיינים בגוגל עם ניסיון רלוונטי לא יגבה סכומים נמוכים. ההמלצה שלי ככלל אצבע בבחירת קמפיינר פרילנסר לגוגל אדס לניהול חשבון לידים היא לא לפנות בכלל למי שלוקח פחות מ1200 ש״ח ריטיינר חודשי. מישהו שלוקח סכום נמוך מכך או לא ישקיע את סכום השעות הנדרש בחודש בעסק שלכם או לחילופין מבין כי אין לו את הכלים לעזור לכם להחזיר את ההשקעה הזו.

 היזהרו גם מתמחור גבוה מדי: פרילנסר מנוסה לניהול קמפיינים בגוגל ידע למצוא נקודת איזון בה הוא מסוגל להרוויח, להשקיע בכם את הזמן הנדרש מידי חודש אך גם לייצר לכם החזר חיובי על השקעה בפרסום כולל עלות הריטיינר שלו ועלויות הפרסום לגוגל. לרוב העסקים שמטרתם ייצור לידים אני ממליץ לשים גג של עד 3000 ש״ח ריטיינר לפרילנסר לניהול קמפיין בגוגל.  

  • השוואת מחירים: בקשו הצעות מחיר מכמה פרילנסרים והשוו ביניהם זכרו כי עליכם לחשוב כאן במונחי החזר השקעה – שאלו את עצמכם מי מבין הפרילנסרים אותם ראיינתי קיים הסיכויי הגבוה ביותר שיחזיר את ההשקעה בכסף אותו אני משקיע.
  • שירותים כלולים: ודאו שהמחיר כולל את כל השירותים הדרושים לכם. אני מאמין שמי שמאמין ביכולות שלו לייצר עוברכם מערכת פרסום משתלמת לא ידרוש עלויות נוספות כמו עלויות הקמה, עלויות על הטמעת מעקבי המרות והגשת דוחו״ת וכן הלאה. אני מספק ללקוח חדש שלי את כל השירותים האלה המחיר הריטיינר החודשי כי אני מאמין שלאורך הזמן לקוח שיהיה לו קל לראות החזר חיובי על השקעה ישאר איתי לאורך זמן וכולם יהיו מרוצים. אני ארוויח וכך גם הלקוח. חפשו פרילנסר שמבין זאת ולא אחד שינסה למקסם את הרווחים שלו מכם על ידי העמסת עוד ועוד שירותים 
  • תנאי תשלום: בדקו את תנאי התשלום והביטול. פרילנסר ניהול קמפיינים שמאמין ביכולות שלו לעולם לא יבקש מכם התחייבות. חפשו מישהו שעבוד על בסיס חודשי ומאמין שתישארו לקוחות משלמים מידי חודש כי התוצאות שאתם מקבלים מצדיקות את זה

בדיקות רקע מקדימו – וובינט ומוניטין

אל תתעצלו – תבדקו! כאן זה הזמן לחבוש את כובע הבלש שלכם ולצאת לעשות תחקיר באינטרנט.  אי אפשר להדגיש כמה חשוב שיהיה לכם מקצוען שיווק שחי את התחום, צמא לידע ורוצה ללמוד כל הזמן. מערכת הפרסום של גוגל היא אחת המורכבות והדינאמיות שיש ומי שאין לו תשוקה בוערת להישאר מעודכן ובעניינים מהר מאוד נשאר מאחור. 

  • תחקיר באינטרנט: התחילו בלבדוק את הפרופיל של הפרילנסר אותו אתם בוחנים ברשתות החברתיות – האם הוא פעיל בקבוצות מקצועיות? מראה ידע, משתף אינפורמציה? כל אלו אינדיקציות שיש כאן מקצוען שיודע על מה הוא מדבר.
  • מוניטין: חקרו את המוניטין של הפרילנסר בקרב לקוחות קודמים – האם הוא מציג לקוחות שלו באתר האינטרנט שלו? פנו אליהם – שאלו על חווית העבודה מולו. אם החוויה הייתה טובה כמעט תמיד הלקוחות ישמחו לשתף על כך!
  • חברות בארגונים מקצועיים: בדקו האם הפרילנסר חבר בארגונים מקצועיים שקשורים לתחום.

הסכם עבודה נכון ומקיף שיאפשר לכם להרוויח 

  • חתימה על הסכם: חתמו על הסכם עבודה שמגדיר בבירור את התנאים וההתחייבויות של שני הצדדים. פרילנסר מקצועי ומנסוה יגיע עם הסכם עבודה מפורט וברור הכתוב בלשון קלה להבנה גם למי שאינו מומחה גוגל אדס. נוסף על כך פרילנסר שבטוח בעצמו יציג את חושה העבודה יחד עם הצעת המחיר שלו על מנת שתוכלו לעבור ולהתרשם ממנו כחלק מתהליך קבלת ההחלטה שלכם. לא ניתן להדגיש עד כמה חשוב שבחוזה יוגדרו כל הנושאים הרלוונטיים ובצורה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים

סיכום

בחירת פרילנסר מתאים לניהול קמפיינים בגוגל היא משימה חשובה שדורשת תשומת לב לפרטים. השיווק של כל עסק היא אחת הפונקציות החשבות ביותר שיש. מערכת שיווק טובה תגדיל את העסק ותוריד מכם את עומס העבודה. מערכת שיווק לא טובה תייצר לכם הפסדים כספיים, עוגמת נפש ולעיתים יכולה גם לסכן את עצם קיומו של העסק שלכם. אל תקלו ראש בבחירת פרילנסר שינהל עבורכם את הקמפיין שלכם בגוגל. הקפידו על הקריטריונים שפורטו לעיל ואל תהססו להעמיק את החקירה שלכם כדי למצוא את המתאים ביותר לצרכים שלכם. בהצלחה בבחירת הפרילנסר ובשיפור ביצועי הקמפיינים שלכם!

 
 

התוכן עניין אותך? בואו להפוך את העניין לעסקים!

colored play icon
colored star icon

נשמח להכיר אותך ולשמוע על אתגרי השיווק שלך. פגישת ייעוץ ראשונית חינם – בואו לגלות איך נוכל לעזור גם לעסק שלך לצמוח!

קריאה נוספת